Praktijk regels

Binnen onze praktijk gelden de volgende regels

Coronamaatregelen

Binnen de praktijk houden wij ons natuurlijk aan de richtlijnen van het RIVM en hebben we in verband met de pandemie extra maatregelen genomen en vragen wij van u het volgende:

  • U heeft uw mondkapje op als u bij ons de praktijk binnenkomt
  • Bij binnenkomst desinfecteert u uw handen
  • Wij stellen u vragen over uw gezondheid
  • Kom niet te vroeg naar de praktijk, maximaal 5 minuten voor aanvang van uw afspraak
  • Kom alléén naar de praktijk, zonder onnodige begeleiding, indien strikt noodzakelijk mag er maximaal 1 ouder of begeleider meekomen
  • Houd ook binnen de praktijk rekening met 1,5 meter afstand van elkaar
  • Raak uw telefoon niet meer aan
  • Raak zo min mogelijk aan binnen de praktijk, wij openen en sluiten de deuren van de behandelkamer
  • De poetshoek en het toilet zijn buiten gebruik
  • Voor de behandeling laten wij u 1 minuut spoelen
  • In de behandelkamer houden wij aan onze Richtlijn infectiepreventie in Mondzorgpraktijken en hebben wij aanvullende hygiëne maatregelen genomen
  • Heeft u koorts, verkoudheidsklachten en luchtwegklachten? Dan annuleert u de afspraak
  • Bij contact met een persoon besmet met Corona, een huisgenoot met Corona of bent u in thuisisolatie? Dan annuleert u uw afspraak.
  • Het is alleen mogelijk om telefonisch een afspraak te plannen, zonder afspraak komt u niet naar de praktijk

Dank voor uw medewerking!

– Samen houden we Corona onder controle –

Behandeling alleen op afspraak

Wij voeren alleen behandelingen uit na telefonische afspraak.

Afzeggen

Bij verhinderen dient u minimaal 24 uur van tevoren af te zeggen. Zie Afspraken maken en afzeggen.

Afspraken die niet op tijd afgezegd worden brengen wij in rekening. De tandarts mag dit doen, omdat er tijd voor u gereserveerd is. Deze tijd kan niet meer ingevuld worden door een andere patiënt. De kosten hangen onder andere af van de tijd die voor u in de agenda is vrijgehouden en worden niet vergoed door uw zorgverzekeraar.

Bij herhaaldelijk afzeggen zonder bericht gaat de tandarts met u in gesprek over uw motivatie om ingeschreven te blijven staan als patiënt.

Verandering contactgegevens doorgeven

De rekening van de behandeling ontvangt u via Infomedics. Zij versturen de rekening per mail of per post. Wijziging in uw contactgegevens moet u om die reden zo snel mogelijk aan ons doorgeven.  Wanneer u niet tijdig betaalt worden incassokosten berekend. Het doorgeven van een wijziging is de verantwoordelijkheid van de patiënt.

Periodieke controle

Wij ondersteunen u graag bij onderhouden van uw gebit. Daarvoor is het noodzakelijk minimaal éénmaal per jaar een controle-afspraak te maken.

De nota van de behandeling ontvangt u via Infomedics. Zij verrekenen de nota eerst met uw zorgverzekering

Wederzijdse inspanningsverplichting

De relatie tussen tandarts en patiënt is gebaseerd op wederzijds vertrouwen. De tandarts informeert u over de verschillende behandelmogelijkheden en geeft professioneel advies. Van de patiënten wordt verwacht dat zij zich actief inzetten om gegeven instructies zo goed mogelijk op te volgen. Dit vergroot de kans op slagen van een behandeling en verkleint de kans op het ontstaan van complicaties.

AVG

Wij werken conform de AVG. Zie www.autoriteitpersoonsgegevens.nl