Praktijkregels

Binnen onze praktijk gelden de volgende regels, wij vragen u om deze regels aandachtig door te lezen:

Coronamaatregelen

Binnen de praktijk houden wij ons natuurlijk aan de richtlijnen van het RIVM en hebben we in verband met de pandemie extra maatregelen genomen en vragen wij van u het volgende:

  • Houd 1,5 meter afstand van elkaar
  • Bij binnenkomst desinfecteert u uw handen
  • Wij stellen u vragen over uw gezondheid
  • Kom niet te vroeg naar de praktijk, maximaal 5 minuten voor aanvang van uw afspraak
  • Kom alléén naar de praktijk, zonder onnodige begeleiding, indien strikt noodzakelijk mag er maximaal 1 ouder of begeleider meekomen
  • Raak zo min mogelijk aan binnen de praktijk, wij openen en sluiten de deuren van de behandelkamer
  • Voor de behandeling laten wij u 1 minuut spoelen
  • In de behandelkamer houden wij aan onze Richtlijn infectiepreventie in Mondzorgpraktijken en hebben wij aanvullende hygiëne maatregelen genomen
  • Heeft u koorts, verkoudheidsklachten en luchtwegklachten? Dan annuleert u de afspraak
  • Bij contact met een persoon besmet met Corona, een huisgenoot met Corona of bent u in thuisisolatie? Dan annuleert u uw afspraak.
  • Het is alleen mogelijk om telefonisch een afspraak te plannen, zonder afspraak komt u niet naar de praktijk
  • – Dank voor uw medewerking! –

Behandeling op afspraak

Wij voeren alleen behandelingen uit na telefonische afspraak.
Voor het maken van een afspraak, kunt u ons bereiken per telefoon 050-3012337.

Wij vragen u om op de afgesproken tijd aanwezig te zijn. Komt u te laat, dan loopt u het risico dat de behandeling niet kan worden afgerond of zelfs moet worden geannuleerd als gevolg van tijdgebrek.
Uw afspraak wordt nauwkeurig gepland, maar om goede zorg te kunnen leveren is uitloop helaas niet altijd te voorkomen. De uitlooptijd kan op geen enkele manier op de tandarts of preventie assistent worden verhaald, wij vragen hiervoor uw begrip.

Het niet nakomen van een afspraak

Bent u verhinderd? Dan dient u minimaal 24 uur van tevoren uw afspraak af te zeggen.

Afspraken die niet op tijd afgezegd worden brengen wij in rekening. De tandarts mag dit doen, omdat er tijd voor u gereserveerd is. Deze tijd kan niet meer ingevuld worden door een andere patiënt. De kosten hangen onder andere af van de tijd die voor u in de agenda is vrijgehouden en worden niet vergoed door uw zorgverzekeraar. De kosten worden, zonder uitzondering en ongeacht de reden, conform de landelijke richtlijnen in rekening gebracht. De NZA heeft hiervoor richtlijnen opgesteld. De declaratiecode C90 ‘niet nagekomen afspraak’ mag gehanteerd worden als een afspraak niet minimaal 24 uur van te voren is afgezegd.

Bij herhaaldelijk afzeggen zonder bericht gaat de tandarts of de praktijkmanager met u in gesprek over uw motivatie om ingeschreven te blijven staan als patiënt.

Periodieke controle

Wij adviseren en ondersteunen u graag bij onderhouden van uw gebit en tandvlees, de totale mondgezondheid zogezegd. Daarvoor is het noodzakelijk minimaal éénmaal per jaar, maar bij voorkeur twee keer per jaar, een controle-afspraak te maken.
Heeft u een prothese boven en onder (zonder implantaten), dan is het verzoek om ons een keer per jaar te bezoeken. Zo kunnen wij u ook het beste helpen bij eventuele pijnklachten.
De nota van de behandeling ontvangt u via Infomedics. Zij verrekenen de nota eerst met uw zorgverzekering

Medicatie

Gebruikt u medicatie? Dit is voor de behandelaar belangrijke informatie. Neem alstublieft een actueel overzicht van uw medicatiegebruik mee. Deze is onder andere verkrijgbaar bij uw apotheek.

Verandering contactgegevens doorgeven

De nota van de behandeling ontvangt u via Infomedics. Zij versturen de rekening per mail of per post. Wijziging in uw contactgegevens moet u om die reden zo snel mogelijk aan ons doorgeven.  Wanneer u niet tijdig betaalt worden incassokosten berekend. Het doorgeven van een wijziging is de verantwoordelijkheid van de patiënt.

Wederzijdse inspanningsverplichting

De relatie tussen tandarts en patiënt is gebaseerd op wederzijds vertrouwen. De tandarts informeert u over de verschillende behandelmogelijkheden en geeft professioneel advies. Van de patiënten wordt verwacht dat zij zich actief inzetten om gegeven instructies zo goed mogelijk op te volgen. Dit vergroot de kans op slagen van een behandeling en verkleint de kans op het ontstaan van complicaties.

AVG

Wij werken conform de AVG. Zie www.autoriteitpersoonsgegevens.nl

Tips

Heeft u voor ons een tip, suggestie of op- en aanmerkingen, bijvoorbeeld over de wachtkamerinrichting, de praktijk of andere zaken?
Laat het ons weten, wij horen graag van u.